Pros and cons

Tänkte göra en liten positivt och negativt lista med USA! Bara för att vara lite rolig haha 

Positivt
-varmare, iallafall i californien och betyder att jag kan äta jordgubbar i januari som jag nyss gjorde till lunch 

-alla är trevligare, mer utåt och sociala! Går jag till lekparken och tjejerna sitter i en gunga bredvid ett annat barn så pratar jag och föräldern/nannyn såklart  och är trevliga (skulle ej hända i Sverige) även folk på stan och i butiker är sjukt mycket trevligare mot en 

-vara från ett annat land speciellt Sverige! Man är väldigt exotiskt har tydligen knappt dialekt men den jag har ska jag behålla för alla älskar den haha 

-tidskillnaden, finns alltid massa att kolla på instagram , Twitter och Facebook när man vaknar

-upplevelserna, det finns så mycket att göra och se här som det inte finns (anser jag) i Sverige 

-häftigt att se och uppleva allt man endast sett på film! Se ett amerikanskt high School typ, och deras fotbollsmatcher och stereotyperna som faktiskt finns! 

-MATEN! Behöver jag ens lägga till nåt?! 

-MATEN, det är värt två punkter och ett utropstecken!!!!!!! Eller 17!!!

-möjligheterna att vara nyttig! Finns faktiskt nästan lika många nyttiga alternativ som onyttiga men är lite dyrare men också otroligt gott!! 

Negativt
-tidskillnaden, träligt att behöva planera när man kan prata med sina vänner

-att faktiskt vara så långt bort från alla men det är skönt att det är lätt att träffa nytt folk här

-maten! Äter för mycket..

Alltså kommer inte på mer finns så mycket positivt med USA samtidigt som en del negativt! De negativa delarna tar större plats en de positiva jag nämnde men man blir väldigt förundrad och fascinerad när man kommer hit så allt är fantastiskt iallafall första gångerna, nu känns det mer som bara en vardag tyvärr så man uppskattar allt inte lika mycket! Även fast de nya sakerna jag ser gör mig alltid helt fascinerad såklart! 

Men det är tufft att bo här borta tur att jag har världens finaste vänner som sitter med mig i Skype och inte glömmer bort mig när de är mitt uppe i allt <3

Tänk att om en månad har jag varit här halva tiden! Det är sjukt vad fort det går! Och om 57 dagar får jag träffa min familj i san fransisco! Och sen har jag bara 5 månader kvar här! Om jag nu inte väljer att förlänga! Är verkligen i valet och kvalet (eller hur man säger) är sämst så ordspråk här om dagen sa jag "så får han smaka på sitt eget mynt" säger man ens så eller är det två ihopblandade? Alltså aja det blev ett gott skratt iaf! 

Tänk, nele ska förlänga ett år till! Shez får inte förlänga för hon har redan varit ett år i new york innan! Alicia vill inte (vilket är försåeligt hennes familj suger) och Camilla kom ändå nyss hit och det är de jag är närmast! Vet inte nele försöker övertala mig och då vill jag men så fort jag pratar med mina vänner vill jag åka hem, alltså inte nu men när jag är klar! Vet inte allt är konstigt! Vill komma hem och köpa lägenhet, bil och skaffa jobb kanske en utbildning om mamma har tur (vet att jag har tid för det, mamma) men vill göra annat också! 
Vill gärna bo kvar i Cali i ett år till men vet inte om jag vill jobba som au pair mer, samtidigt som jag kommer sakna ihjäl mig efter barnen! 

Au pairerna innan och andra au pairer har sagt att det ångrar sig när de inte förlänger i och med att hemma har allt stått stilla inget nytt har hänt och då kunde de lika gärna stannat kvar! Så känner att jag vill inte ångra mig men jag älskade mitt liv innan jag åkte hit och jag älskade mitt liv när jag var hemma, kändes som det är så det egentligen borde varit så tror inte jag kommer tycka min vardag är tråkig som dom verkar göra men GAAAH har ångest 

Blev ett väldigt långt jobbigt inlägg förlåt för att ni får läsa det men skönt att bli av med tankar angående den här jävla förlängningen! Aja nu ska jag jobba vidare 
Saknar alla, puss 







Kör på en förlängning! Vännerna, familjen och allt annat kommer finnas kvar här hemma:) (Sorry faster om du läser det här haha)
Du har all tid i världen att plugga, jobba köpa lägenhet och allt annat du vill!
Stor kram till dig! <3

2015-01-16 // 15:44:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback