Ikea roadtrip

Tjenare! Nu har jag fått ännu mer klagomål från modern min så får väl slänga upp en inlägg! 
Har inte hänt så mycket förutom att jag var ute och spran i tisdags! Hör hur ni tänkte "va var hon faktiskt ute och rörde på sig?!" Ja sörrni det var hon! 
Haha annars är allt som vanligt! 

Spenderade dagen på ikea köpte bland annat en spegel och några korgar så jag får ordning på mina saker under handfatet! Har allt i en korgar och en liten med alvedon och sånt nu så nu fick jag ordning och har hårgrejer i en och så vidare! Skönt! Köpte även en ljusslinga kunde inte låta bli! Köpte med ljus och sen en varsin nallebjörn till tjejerna och ett tennissett till Brayden! 
Tjejerna pottränas ju nu så jag beställde en present var till dom igår! Beställde pottor till deras dockor så de får leka med dom också så köpte med tennissettet idag så b också får något imorn när pottorna ska komma! 
Köpte även lite godis





Pratade även med en svensk kvinna som jobbade där och hon började prata svenska direkt sen avbröt hon och sa ja du är svensk va? Ja sa jag! Jo jag förstod det! Det kan man se på sakerna du köper! 
Köpte choklad, påskmust, flädersaft (omg, va gott), köttbullar och gifflar! Dock inte mina favoriter dessa var ikeas egna och frysta men men :) 
Hon sa att det är ingen amerikan som köper flädersaft och påskmust haha! 
Så fråga hon om jag inte köper Kalles kaviar som de har nja sa jag det äter jag inte ens haha 
Hon frågade också hur länge jag bor här och sa att till augusti men antagligen längre då berätta hon att hon skulle bara bo här i 3 månader men nu har hon varit här i 28 år haha! 
Men det var kul att prata svenska! Det år så ovanligt och sällan jag gör det så det känns nästan konstigt! Haha trodde väl aldrig att det skulle kännas konstigt att prata svenska eller att jag skulle behöva tänka efter på vissa ord men jorå efter 6 månader så! 

Förresten nämnde en kompis att daim är väl amerikanskt och sörrni tror ni det kan ni komma hit och leta för det trodde jag med men tydligen nordiskt eller nåt Alicia sa att det finns i Tyskland men vet inte i hur stor utsträckning i Europa! Iallafall de har nåt som heter Heath som är nästan samma sak men det är någon skillnad kan dock inte sätta fingret på det! 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback